معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اعلام کرد؛

تعداد جانباختگان معدنجوی طبس به ۵۰ نفر رسید

دادستان کل کشور:

اظهارنظر درخصوص معدنجوی طبس نشود | پیگیری ویژه دستگاه قضایی

دادستان کل کشور با بیان اینکه در برابر حادثه غم انگیز معدن طبس همه ما مسئول هستیم، گفت: اظهارنظر‌های بی‌اساس موجب اخلال در روند پیگیری می‌شود و باید جلوی آن گرفته شود.
کد خبر: ۱۴۷۴۵۵۳

اظهارنظر درخصوص معدنجوی طبس نشود / پیگیری ویژه دستگاه قضایی

به گزارش جام‌جم‌آنلاین از مهر،دادستان کل کشور با بیان اینکه در برابر حادثه غم انگیز معدن طبس همه ما مسئول هستیم، گفت: اظهارنظر‌های بی‌اساس موجب اخلال در روند پیگیری می‌شود و باید جلوی آن گرفته شود.

حجت الاسلام موحدی آزاد صبح شنبه در دیدار با نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: هدف از سفر به خراسان‌جنوبی افتتاح دادگاه‌های صلح، بازدید از دادسرای مرکز استان و بررسی وضعیت اقدامات قضائی که در خصوص حادثه معدن صورت گرفته، است.

وی ادامه داد: بر اساس تکالیف اساسی که طبق قانون اساسی قوه قضائیه دارد و همچنین ابلاغیه مقام معظم رهبری یکی از این تکالیف گسترش عدالت، دوم تامین آزادی‌های مشروط و سوم احیای حقوق عامه و موارد متعهد دیگر است.

موحدی آزاد ادامه داد: در بحث پیشگیری کار‌های زیادی صورت گرفته و پیشگیری صرفاً از ناحیه قوه قضائیه قابل تحقق نیست بلکه پیشگیری یک مبحث علمی و پژوهشی است که نیاز به ابزار و امکانات زیادی دارد و نیازمند کمک دستگاه‌های اجرایی، مسئولان، اساتید، معلمان، خطبای جمعه و حتی مردم است و همه باید در حوزه پیشگیری دست به دست هم دهند.

وی با بیان اینکه در بسیاری از موارد مانند امر به معروف قوه قضائیه در پایان خط است، گفت: در خصوص حادثه معدن طبس نیز طی یک‌سال گذشته این حادثه چهارم یا پنجم در کشور است که در یکسال اخیر اتفاق اقتاده است.

دادستان کل کشور تاکید کرد: این حادثه باید دقیق بررسی شود که چه علتی باعث می‌شود تا این اتفاق تلخ بیفتد و افراد مظلومی که برای اداره زندگی خود در این معدن مشغول به کار بودند با این اتفاق چراغ عمر آن‌ها خاموش شود.

موحدی آزاد با بیان اینکه این مسئله بسیار بزرگ است، گفت: در برابر آن و همه مسئول هستیم و علت یابی و پیشگیری از تکرار این حوادث باید در دستور ویژه باشد.

وی با بیان اینکه بازپرس پرونده باید دلایل و مستندات را جمع آوری کند، افزود: در حال حاضر هرگونه اظهار نظری خوب نیست و در کار اختلال ایجاد خواهد کرد، اما ما به طور جد پیگیری این مسئله هستیم.

دادستان کل کشور با تاکید بر پرداخت کامل حقوق جان باختگان به خانواده‌هایشان خاطرنشان کرد: در خصوص این حادثه اظهار نظر‌های زیادی شده که به نظر بنده صحت ندارد و باید توسط مسؤلین مزبور اظهار نظر شود.

عبداللهی، دادستان خراسان جنوبی نیز هدف از سفر دادستان کل کشور به استان را بررسی آخرین وضعیت و اقدامات مرتبط با معدن طبس اعلام و بیان کرد: اقدامات چند لایه و چند پارچه‌ای از زمان وقوع حادثه معدن معدن جو توسط تمام دستگاه‌ها صورت گرفته و عملیات امداد و نجات خوبی انجام شد.

وی با بیان اینکه هیچ قصور وتخلفی در خصوص امداد رسانی صورت نگرفته، یادآور شد: دستگاه قضایی با تمام ظرفیتی که دارد اهتمام ویژه را در ارتباط با این حادثه به عمل خواهد آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها